Kontakta oss

Vanliga frågor

Hur kan jag returnera min vara?

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt ifrån mottagandet av din order enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (LODA). Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit produkten.

  • Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering.
  • Produkter som är förseglade på grund av hälso- eller hygienskäl är undantagna ångerrätten om försegling är bruten av konsument. Produkter som berörs av detta är exempelvis gel, krämer och oljor samt hygienartiklar.

Kontakta vår kundservice som kan instruera dig hur du returnerar din vara.

Något är skadat i min order, hur gör jag?

Skulle du tagit emot en produkt som är skadad är det viktigt att du skyndsamt kontaktar oss. Skulle skadan vara uppenbar när du tar emot ditt paket är det viktigt att du anmäler detta till ombudet direkt innan du tar emot den.

Risken finns att vi inte då kan härleda skadan till en transportskada och du kan bli utan ersättning.

Skulle du få en skadad produkt vänligen kontakta vår kundservice nedan så hjälper vi dig.

Jag kan inte hitta min faktura som jag ska betala

Då vi arbetar med externa betallösningar så behöver du kontakta den leverantören av betalningen du valde i kassan.

I dem flesta fallen väljer våra kunder att betala med Klarna och det är deras kundtjänst du behöver kontakta för att få ut en fakturakopia.

Har beställt varor men inte fått dem ännu, var är dem?

Normalt hanteras dina ordrar senast nästa vardag och därefter tar det ca 1 - 3 arbetsdagar för att den ska nå din brevlåda eller närmaste ombud. I samband med att vi bokar din frakt får du ett notis med spårningsnuppgifter som du kan spåra din sändning med.

Skulle det ta onormalt lång tid ber vi dig kontakta vår kundservice så vi kan hjälpa dig.

Vilka leveranssätt kan jag välja?

Beroende på vart du bor erbjuder vi leveranser med DHL och Postnord. Aktuella priser för din leverans visas i kassan vid beställning.

Kan jag ändra i min order?

Vi hanterar beställningar snabbt, så ändrar är inget vi kan garantera. Kontakta oss så snart som möjligt om det är något du vill ändra. När vi packat din order så kan vi tyvärr inte ändra något.

Hur länge ligger paketet kvar på ombudet?

Ett paket ligger normalt kvar på utlämningsstället i 7-14 dagar beroende på fraktbolag. Exakta uppgifter finns i aviseringen du får när paketet har levererats till ombudet.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du inte hämtar ut ditt paket inom tiden som fraktbolaget anger, skickas det tillbaka till oss. För ej uthämtade paket tas en avgift om 249 kronor ut för att täcka retur och hanteringskostnader.

Vad har ni för betalningsvillkor?

I samarbete med vår betalnings leverantör kan vi erbjuda:

  • Kortbetalning
  • Klarna faktura
  • Delbetalning hos Klarna eller Qliro (
  • Direktbetalning via Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank
  • Swish
  • Apple Pay
  • Google Pay

Jag har inte fått min faktura.

Har du valt att betala din order via faktura eller delbetalning ska fakturan skickas ut via e-post när din beställning skickats från vårt lager.

Har du inte mottagit din faktura kan först kolla din skräppost, annars kontakta vår kundservice.

Vilka betalningsalternativ erbjuder klarna?

Klarna erbjuder flera olika betalningsalternativ:

  • Betala senare – Få produkten först, betala inom 30 dagar.
  • Dela upp – Delbetala i mindre delar med flexibla villkor.
  • Betala direkt – Kortbetalning (Visa, Mastercard, AMEX) eller banköverföring.
  • Swish – Betala enkelt via mobilen.

Betalningen hanteras av Klarna enligt deras villkor.

  • Kontakta oss

    Du når oss vår kundtjänst enklast via länken nedan:

    Kundservice@bjorkbitter.se

  • Adressuppgifter

    Bullerbygatan 7, 50494 Borås
    Mån - Fre: 09.00 - 15.00

  • Återförsäljare?

    Är du intresserad av att sälja våra produkter kontakta oss nedan:

    Info@bjorkbitter.se

Kontaktformulär